Solresor TravelCo Nordic

Månadens resa med Solresor: Dubai i kombination med safari i Zimbabwe, Zambia och Botswana

Nyhet   •   Apr 11, 2013 09:00 CEST

Idag släpper Solresor en unik kombinationsresa. Resan inleds med tre dagar i Dubai, där bland annat inträde till världens högsta byggnad Burj Khalifa ingår. I kontrast till spektakulära Dubai fortsätter resan till södra Afrika för safari, naturupplevelser och vildmarksliv i Zimbabwe, Zambia och Botswana.

Resan är Solresors tredje kombinationsresa där Dubai kombineras med upplevelser i Afrika. I Solresors utbud ingår sedan tidigare kombinationen Dubai och Kapstaden samt Dubai och safari i Kenya.

Avresor 27 januari och 3 februari 2014 från Köpenhamn till Lusaka via Dubai. Flygbolag Emirates. Reslängd 11 dagar. Boende på hotell av bättre mellanklass i Dubai samt på lodger och campingar i Zambia, Botswana och Zimbabwe.

Månadens resa:Varje månad presenterar Solresor en extraordinär resa med fokus på upplevelser. Resan kan gå till ett befintligt eller nytt resmål och har ett särskilt utformat reseprogram.