Watzit 2.0 AB

Många tjänsteföretagare oroade inför hösten

Nyhet   •   Aug 21, 2012 08:29 CEST

Peter Watz, Sveriges enda Book Yourself Solid Coach, ger tips om hur tjänsteföretagaren kan slippa den ekonomiska stressen efter sommaren.

Många är tillbaka från sina semestrar nu och många är oroliga.

”Min erfarenhet är att tjänsteföretagaren arbetar otroligt intensivt under april till juni för att kunna ha råd med några veckors semester.” säger Peter Watz på BliFullBokad.nu. ”Och väl på semestern oroar sig många att bokningsläget under hösten inte är som önskas. Att ta semester kan vara en ekonomisk katastrof för många. När kunderna väl är tillbaka i augusti så kan det ta ända upp till i slutet på september innan pengarna är på kontot.” fortsätter Peter.

Peter arbetar som marknadsföringskonsult och jag hjälper tjänsteföretagare att arbeta strukturerat med sin marknadsföring. Peter har över 20 års erfarenhet som konsult, marknadsförare och säljare.

Det finns flera olika sätt som tjänsteföretagare förebygga sin oro inför nästa sommar eller längre ledighet:

• Erbjud kunderna olika förköpspaket, t.ex. klippkort.
  • Be kunderna om tips på nya kunder som du kan bearbeta inför sommaren.
  • Skicka ett vykort till en av dina kunder varje dag, till en ny kund varje dag.
  • Tänk på hösten redan i april när du bokar in projekt
  • Ta fram en lista på 20 personer som du vill ha kontakt med. Personer som kan hjälpa dig med potentiella kunder. Skapa en kontakt med en person per dag. Det kan vara en bloggkommentar eller ett mail. OBS! Du ska inte sälja bara skapa relation. Börja om med samma lista efter 20 dagar.

Dessa tips är några av de som tjänsteföretagare kan lära sig mer om via Peter.

Peter arbetar med BliFullbokad.nu som är ett utbildningskoncept som bygger på Michael Ports bok Book Yourself Solid, fast svensk anpassat.

Den 30 augusti kl 12.00 håller Peter ett gratis webinarie för tjänsteföretagare som handlar om hur tjänsteföretagare kan arbeta strukturerat med sin marknadsföring för att slippa stressen inför och efter längre ledigheter. För mer information och bokning klicka här.