DG Communications

Magasinen Scanorama och BI Advantage nominerade i en prestigefylld internationell publicisttävling!

Nyhet   •   Nov 03, 2010 17:18 CET

Magasinen Scanorama samt BI Advantage har nominerats i den prestigefyllda internationella kundtidningstävlingen APA International Customer Publishing Awards, båda magasinen produceras av DG Communications.

SAS ombordmagasin Scanorama är nominerad i kategorin ”Best International Publication” i APAs (Association of Publishing Agencies, UK) International Customer Publishing Awards. Juryns viktigaste bedömningskriterier för denna kategori är hur väl publicisten har lyckats tolka och implementera en internationell strategi för publikationen. Övriga nominerade magasin i denna kategori är bland annat Ikea Family Live, BMW Magazine, Lexus Magazine, Nikon Pro och Patek Philippe International Magazine.

Den andra nomineringen gäller för Norska Handelshögskolan BI:s alumnimagasin; BI Advantage som är nominerad i kategorin ”Best Consumer Publication (Membership)”, också producerad av DG Communications. Det viktigaste kriteriet för denna kategori är hur väl publikationen stöder företagets varumärkes- samt positioneringsstrategi. Bland övriga nomineringar i denna kategori återfinns medlemstidningar för företagskunder inom områden som Art Quarterly, Boots Parenting Club, Tesco Baby & Toddler Club och Waterstone’s Books Quarterly.

-      ­Det som är extra roligt är att DG Communications publikationer har nominerats i konkurrens med några av världens främsta kundmagasin och några av världens främsta uppdragspublicister. Det är en härlig bekräftelse på att vi lever upp till vår ambition att leverera kundmagasin av högsta kvalitet som stöder våra kunders affär och att vi tillhör toppbyråerna internationellt när det gäller kvalitet, säger Magnus Lindvall som är Publisher på DG Communications.

Vinnarna utses vid en galaceremoni i London den 24 november 2010, som anordnas av APA. APA är en sammanslutning för professionella byråer inom kundtidningspublicering. Syftet med sammanslutningen är att etablera standarder samt koder för branschen.

I år har rekordmånga bidrag kommit in till tävlingen, hela 420 bidrag, en ökning med 20 procent sedan förra årets tävling.

För mer information kontakta:

Magnus Lindvall
Publisher, DG Communications