Rektorsakademien

Malmö FFs VD Pelle Svensson talar om förebilder

Nyhet   •   Feb 03, 2010 11:06 CET

Vet du vem som toppar listan på ungas förebilder i dag? Är det viktigt att ha förebilder och vilken betydelse har våra egna förebilder för de val vi gör i livet? Vad innebär ledarrollen och var hämtar vi vår kraft ifrån?

Dessa och många fler spännande frågor kommer moderatorn Jonna Jakobsson att diskutera tillsammans med Pelle Svensson VD för Malmö FF, Helena L´Estrade, VD för Rektorsakademien, Johannes Karlsson, ung entreprenör och Dallas Diabaté, fritidsledare i Rosengård.

Pelle Svensson, som har stor erfarenhet som ledare både nationellet och internationellt och som f.d. VD för Connex och nu Malmö FF, är van att ta tag i stora och svåra frågor.

Helena L’Estrade är VD för Rektorsakademien och har 30 års erfarenhet av ledarskapsutveckling. Helena har både varit chef och utbildat chefer, rektorer och lärare.

Johannes Karlsson startade tillsammans med Mikael Ohlsson och Daniel Lissner Östlund hösten 2008 företaget MobilMobil som ett skolprojekt i kursen Ung Företagsamhet. Affärsidén är att erbjuda gymnasieelever sitt individuella skolschema direkt i mobiltelefonen. MobilMobil vann under sin UF-tid en hel del priser bl.a. 1:a pris i bästa UF-företag, bästa tjänst, bästa innovation, 3:e pris i bästa affärsplan och blev även tilldelat Erik Johan Ljungbergs teknikstipendium.

Var? Filmstaden Lund

När? 8 februari klockan 16.30-19.00