maria larkman art

Maria Larkman representerad av Miva Gallery, Malmö, Göteborg och Stockholm

Nyhet   •   Dec 11, 2015 14:13 CET

Maria Larkman representeras av Miva Gallery i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Miva Fine Art Galleries har sedan 1986 drivits och utvecklats av Lars Lamiva och är nu ett av Sveriges ledande gallerier inom modern nutidskonst.
Sedan september 2014 finns Miva Gallery i Sveriges tre största städer Stockholm, Göteborg och Malmö.

Med tydliga visioner ger Miva Fine Art Galleries möjlighet att kontinuerligt fördjupa och vässa konstscenen med världsomspännande konstnärer som Bob Dylan, Ronnie Wood, Stan Lee m fl samt valda svenska konstnärskap där Maria Larkman ingår.

Maria Larkmans konst har fokus på livets skönhet, positiva teman och varma färger. Hennes Lacollage® handlar om lust, kärlek och passion. Inspirerad av 50- och 60-talets design, tidningar och filmer skapar hon drömlika konstverk med dold symbolik. Idag är Lacollage® utvecklad till en illusion av att inte veta om det är en målad tavla eller ett fotografi, gränsdragningen däremellan är flytande och fri för tolkningar utifrån betraktaren.

Maria Larkman har haft flera framgångsrika utställningar sedan 2003, hon har bl a ställt ut tillsammans med Timo Solin, Caroline af Ugglas, Björn Ekengren, Philippe Huart och varit representerad i Australien, Tyskland och Norge. Idag är hon, utöver Miva Gallery, representerad av Collection Privée Gallery i Wynwood Art District, Miami US.

Hennes senaste utställning "Lilys in Champagne" hade vernissage på Miva Gallery Stockholm och är nu aktuell på Mivas Malmögalleri t o m 23 december. Sedan fortsätter utställningen till Miva Gallery, Göteborg och Kulturnatten i slutet av januari.

"Lilys in Champagne" är stilleben av urdruckna champagneflaskor och blommor, fotograferade på Mariaberget i Stockholm. De slitna och bastanta portarna utgör en fin bakgrund till stunden som den urdruckna champagneflaskan symboliserar – stunden av nu.

Maria Larkmans konst finns presentad hos:
Rica Hotell Kungsgatan, PEAB, Kemetyl AB, Scandic Sergel Plaza, IDentity AB, Stratiteq AB, Praktikertjänst, Handelsbanken, SEB, Advokatsamfundet, Kommunal, Tidskriften Arkitektur, DLA Nordic, Snöå Bruks Herrgård, SAS, Trygg Hansa, Skatteverket