Philipson Söderberg AB

Masi Soave Levarie Classico, en riktig klassiker

Nyhet   •   Jul 03, 2013 11:50 CEST

Sommaren är här och då är vi många som vill dricka ljusa, fräscha och lätta viner. Masi Levarie Soave Classico kvalar definitivt in i den kategorin, ett ljust och lätt vin med friska syror och god frukt med ungdomlig smak med inslag av päron och citrus. Soave är ett DOC-distrikt som ligger i direkt anslutning till Valpolicella, strax öster om Verona. Namnet Soave kommer från området där druvan garganega odlas och betyder "ljuvlig", något man kan relatera till i det här vinet. Masi Soave är en Classico vilket innebär att vinet kommer från själva hjärtat av området.

Det vita vinet passar till många olika förrätter som t ex antipasto, skaldjur och den grillade fisken.  Vi har tagit fram en sommarmeny där förrätten är en underbart god jordärtskocks-mousse med räkor, det perfekta sällskapet till Masi Levari. Det receptet och hela sommarmenyn hittar du här.

Smaklig måltid och glad sommar!

Masi Levarie Soave

Varunr: 6997 · Pris: 69 kr ·  Ursprung: Italien  · Alkoholhalt: 12% Druvor: Garganega och Trebbiano di Soave

Masi, världens främste Amaroneproducent är en familjeägd vinfirma från Valpolicella i norra Italien.

För mer information om vinet kontakta Jenny Asplund, jenny.asplund@philipsonsoderberg.se. Besök gärna  www.philipsonsoderberg.se/pressrum