New Medic Era AB

Nyhet   •   Feb 13, 2019 09:27 CET

Medicera var på IMCAS 2019 i Paris - Medicera.com

Medicera var på IMCAS 2019 i Paris

Medicera var på IMCAS 2019 i Paris - och blev kvar där!

Medicera var gladeligen åter på plats på av en av världens största skönhetsmässor inom plastikkirurgi, medicinteknisk skönhet, hudvård, hälsa, åldrande och estetisk vetenskap!

Vi följde med tusentals dermatologer och plastikkirurger när det återigen var dags att åka ner till Paris för en fullspäckad och informativ 3-dagars helg.

Detta var den 21:a kongressen i ordningen och förmodligen den största hittills; med 230 utställande företag, 10 000 deltagare, 300 undervisningstimmar och mer än 700 talare.

Vi tog del av de senaste utvecklingarna och innovationerna inom injicerbara ämnen, lasrar, trådar, bröst- och övrig kirurgi, fettöverföring, intimbehandlingar, hårvård och så mycket mer.

IMCAS årliga världsutställning är verkligen ett internationellt möte, där man tillsammans med världens experter kan uppdatera sina tekniker, förfina sina färdigheter och skaffa värdefulla kontakter.

Medicera strandade i Paris

Mediceras vistelse i Paris var så glädjerik att vädrets makter tyckte att vi skulle stanna några dagar till. Det kraftiga snöovädret över hela Storstockholm skapade stora problem för flygtrafiken på Arlanda, vilket gjorde att vårt flyg blev inställt. Men vad spelar det för roll när man befinner sig i underbara Paris med all sin skönhet och kultur.

» Läs hela artikeln här