Middagsfrid

Middagsfrid har levererat 5 miljoner portioner mat

Nyhet   •   Feb 03, 2011 15:16 CET

I och med vecka 5 2011 har Middagsfrid levererat 5 000 000 portioner mat till våra kunder sedan starten 2007. Det har hänt mycket under dessa tre år beträffande verksamheten bakom dessa smart planerade middagarna. Från att det till en början var Kicki Theander som själv planerade och provlagade all mat, står det idag ett helt team på fem personer bakom planeringen för vad Middagsfrids kunder ska äta till middag. Nutrionisten Carina Åhlund är en av dem som tillkommit till menyplaneringsgruppen och hon säkerställer att maten har bra näringsinnehåll, men också att måltiderna ska vara vackra att se på, goda och dessutom nyttiga.

Middagsfrid strävar efter att öka utbudet på grönsaker och använder oss gärna av klimatsmarta rotfrukter men tvekar inte heller att leverera mer exotiska grönsaker för att förgylla receptet. Bara hos Middagsfrid kan man till exempel få en ekologisk citron istället för att i butiken behöva köpa ett helt nät med citroner. Vår passion för grönsaker har tidigare resulterat i mycket hackande. Detta har vi nu, i och med ett samarbete med ett företag som heter Slice it, avhjälpt då de levererar färdighackade rotfrukter till våra kassar.

Middagsfrid har över 6000 prenumererande familjer i över 70 kommuner i Sverige som tillsammans, under loppet av dessa tre år, lämnat ca 200 000 betygsättningar på rätterna. Betygen baseras på hur enkla rätterna var att laga samt hur goda dem var. I snitt så ligger betygen för en Middagsfridsrätt på 4,1 av 5.