HAL Information AB

Mikrobutik i mobilen - Tant Hulda är först på plats.

Nyhet   •   Sep 30, 2010 21:11 CEST

Mobilen är på väg att bli fönstret till webben - om det inte redan är det. Den bästa webbläsaren är den du alltid har med dig: mobilen. Och med det följer att de tjänster och sajter du är van vid på nätet måste kunna plockas in i mobilen, enkelt, snabbladdat och lättnavigerat. Det gäller allt från sök, nyheter och väder till sociala nätverk och e-handel.

PosiPhone lanserar nu sin första mikrobutik i mobilen, tanthulda.posiphone.se. Där kan du se ett urval av webb-butiken Tant Huldas sortiment, och handla via ett epostformulär. Enkelt och utan registrering. Den här typen av mikrobutik är gjord utan koppling till avancerade shoppingsystem, och därför går den snabbt att sätta upp till låg kostnad. Och den som surfar till www.tanthulda.se med mobilen blir automatiskt omdirigerad till den mobila mikrobutiken.

PosiPhone är ett projekt inom HAL Information AB som gör smarta mobiltjänster och mobilanpassar webbplatser för småföretag. Tant Hulda är en vintage-shop som är fylld med härliga, underbara och lite galna saker från en svunnen tid. Här finns allt från klänningar och väskor till finporslin och kakburkar.

Mobila tjänster handlar om att ge användare snabb tillgång till det de behöver just där och just då.

www.posiphone.se

www.tanthulda.se