Mindhouse Park AB

Mindhouse Park presenterar: SWID & ENERCON GmbH

Nyhet   •   Aug 29, 2013 08:18 CEST

Nedräkningen till MPR 2013 är i gång och vi ser med stor glädje fram emot att få slå upp portarna till årets mässa. Som inledning ger vi Er här en närmare presentation av årets utställare – hela vägen in i mål.

SWID

SWID - portalen för nya, fler och bättre affärer

Vindkraften och dess bransch växer snabbt och behovet av såväl kompetens som relaterade produkter och tjänster är stort. SWID är en affärsportal för svensk vindkraftindustri med syfte att stärka den nationella vindmarknaden och samtidigt fungera som ett fönster för globala och utländska aktörer att nå den svenska marknaden.

Det är kostnadsfritt att registrera företag i SWID. Idag är cirka 200 företag registrerade inom olika områden. Cirka 5000 sidvisningar görs varje månad och trenden är stigande.

Henrik Aleryd
info@windindustry.se

www.windindustry.se

ENERCON GmbH

ENERCON är en av världens ledande leverantörer av vindkraftverk. Sedan starten 1984 har företaget installerat över 31.000 MW världen över. Vindkraftverken finns tillgängliga med märkeffekter från 800kW till 7500kW. ENERCONs största konkurrensfördel är den direktdrivna generatorn utan växellåda. Lösningen kräver mindre rörliga delar vilket bland annat bidrar till mindre mekaniskt slitage och en längre livstid.

Lennart Henningsson
scandinavia@enercon.de