Mjälloms Tunnbröd

Mjälloms Tunnbröd sponsrar Ulvö Hockey

Nyhet   •   Aug 20, 2012 16:50 CEST

Vi på Mjälloms har valt att sponsra föreningar i området Höga Kusten som drivs av glädje och passion där föreningen verkar på ett genuint och gott sätt. Vi vill bidra till att främja och bevara den gentlemannamässiga kulturen där alla har en plats. På samma sätt verkar vi genom genuina och kärnfulla medel för att bevara ett för Sverige unikt matkulturarv, tunnbrödet. Som Sveriges äldsta tunnbrödsbageri går vi själva i spetsen för bevarande av den svenska tunnbrödskulturen och vi erbjuder marknaden riktigt tunnbröd.

Ulvö Hockey, är till skillnad mot oss en ung förening men det som binder oss samman förutom glädjen och passionen är just åstakommationen som Rut myntade när hon startade Mjälloms Tunnbröd. Ulvö Hockey vill bidra till att väcka och utveckla intresset för hockeyn i och omkring Örnsköldsvik. Föreningen vill också bidra till att främja aktiva medlemmar som har för avsikt att förkovra, utbilda eller fortbilda sig inom hockeyn för framtida bruk.

Föreningens målgrupp är i första hand att snappa upp spelare som är på väg eller har slutat sin tidigare aktiva karriär. Man har för avsikt att ge dessa individer möjligheten att spela ishockey utan att för den skull försaka allt för mycket övrig fritid.

I övrigt skall föreningens ledorden vara glädje och kamratskap.

• Vi gillar konceptet och ser med spänning fram emot att följa glädjetågets framfart, säger Torbjörn Ullsten, fjärde generationen bagare.