MK Illumination AB

MK Illumination stärker erbjudandet till svenska marknaden

Nyhet   •   Sep 04, 2014 09:48 CEST

Mats Johansson är sedan 9 juni ny Key Account Manager för södra Sverige. Med lång och bred erfarenhet av försäljning och kundvård samt en elutbildning blir han ett starkt komplement till den svenska organisationen.

– Mats spets är hans enorma engagemang och att han är vass på att skapa solida kundrelationer. Han är strukturerad, initiativrik, kreativ och håller högt tempo. Han blir det perfekta bollplanket för kunderna och en drivande person för MK Illuminations framtid, säger Niclas Johansson, vd för MK Illumination.

MK Illumination tar också ett steg närmare kunderna genom att flytta huvudkontoret ifrån Rydsgård utanför Ystad till centrala Malmö. Nya adressen är Ängelholmsgatan 1a.

– Flytten innebär en större tillgänglighet för både våra kunder och våra kollegor ute i världen. Läget kunde inte vara bättre. Vi är mitt i en inspirerande miljö med bland annat reklam- och designbyråer som grannar. Tåg till Kastrup ligger ett par kvarter bort. Från E4:ans och E6:ans infart in i Malmö är det tio minuter till vår parkering, säger Niclas.

Nyligen samlades samtliga nordiska vd:ar och kundansvariga i de nya lokalerna för att diskutera framtiden.

– Både köpcentrum och stadskärnor utvecklas på ett spännande sätt nu. MK Illumination har ett bra helhetserbjudande som gör att vi kan bidra med kunskap som garanterar kvalitet och hållbarhet, säger Niclas.

Om MK Illumination

MK Illuminations rötter finns i Innsbruck, där företaget grundades 1996. På senare år har vi utvecklat en global närvaro i fler än 100 länder, med 28 självständiga dotterbolag. Detta gör att varje enhet kan dra nytta både av sin lokalkännedom och MK Illuminations globala nätverk och sätt att arbeta. Under högsäsong har MK Illumination över 300 anställda. Sedan 1999 har vi vår egen tillverkningsenhet på 6000 kvm i Prešov, Slovakien. I Norden har MK Illumination kontor i Danmark, Norge och Sverige.