AB Name ISP

.mobil domän-registrering

Nyhet   •   Mar 28, 2006 15:26 CEST

Dotmobi är unikt – den första toppdomänen, som är avsedd att leverera Internet till mobila apparater. Lanseringen är planerad i maj och då kommer dotmobi att revolutionera användningen av Internet på mobilapparater. Dotmobi guidar mobilanvändare till innehåll och tjänster, som är speciellt gjorda för mobilt Internet, som man kan komma åt med fullt förtroende.

mobi kommer att introduceras under tre olika perioder:

1.) Begränsad industriperiod.
Måndagen den 22 maj kommer industrin att få tillfälle att registrera sina varumärken som dotmobi domännamn. Den mobila industrin kommer att definieras som mTLD och kommer att bestå av företag, som är medlemmar i mobila industriorganisationer som GSMA, CTIA och MMA. Denna begränsade Industry-Sunrise kommer att hålla på till måndagen den 29 maj.

2.) Varumärke-Sunrise
Måndagen den 12 juni är starten för Varumärke-Sunrise då alla andra varumärkesinnehavare kan registrera sina varumärken som dotmobi domännamn. Varumärke-Sunrise kommer att hålla på till måndagen den 21 augusti, en period på 70 dagar.

3.) Allmän registrering
Med början den 28 augusti blir registreringen öppen för alla. Detta benämns Allmän Registrering, som håller på utan tidsgräns. Allmän registrering börjar med en kort två veckors registreringsperiod, som benämnes Landrush, då önskade dotmobi domännamn kan registreras till ett specialpris.

NameISP kommer ta en avgift på 596 kr (exklusive moms) för lyckade landrush-ansökningar. NameISP tar endast emot landrushansökningar via webben. Är ni intresserad av att ansöka i en Sunrisekö är ni välkommen att kontakta oss per mail eller telefon.