Möteskonsulterna

Mötesbranschens testmånad avslutas med utmärkt resultat

Nyhet   •   Sep 04, 2014 15:36 CEST

Det har gått en månad sedan Möteskonsulterna tog klivet som företag i konferensvärlden. Under första månaden har trafikmetoder utvärderats och vi kan visa upp en mycket bra start vad gäller besökarantal. Härifrån fortsätter arbetet med att etablera och skala upp verksamheten stegvis.

Under augusti månad har mötesbranschen.se fyllts med innehåll och vi har marknadsfört såväl hemsida som artiklar utifrån de strategier som tagits fram under förarbetet. Denna månad fick vi 14 200 besökare från att inte tidigare haft domänen uppe. Majoriteten av våra besökare kommer från satsningar i sociala medier och vi har via dessa kanaler, Facebook och LinkedIn etc, byggt upp en direkt krets om över 1000 personer!

Responsen från branschen har varit mycket positiv och redan efter några veckor har vi inlett seriösa diskussioner med flera av landets större aktörer. Under många år har professionella möten varit en sektor som inte haft naturliga marknadsbearbetningsvägar. För Möteskonsulterna i Stockholm innebär det en stor möjlighet att etablera sig som ett komplement till flera av de bokningsföretag och annonseringstjänster som finns tillgängliga.

Månadens resultat verifierar flera av de trafikmetoder som vi tagit fram och vi kommer under hösten att ansluta hemsidan till KIA Index för att presentera säkerställt antal besökare kontinuerligt. Detta är en av många satsningar som utvecklats för bolaget och vi har goda förhoppningar om att kunna presentera ytterligare resultat inom kort.