Lekab Communication Systems

Molntjänster gör fax och SMS enklare för företag

Nyhet   •   Dec 17, 2013 10:30 CET

Nu blir det lättare för företag att använda fax och SMS. Med två nya molntjänster erbjuder LEKAB enklare fax och SMS via epost. Båda tjänsterna, Email Fax och Email SMS, låter användare skicka och ta emot fax och SMS som epost i sina vanliga epostprogram.

Det krävs ingen installation eller konfiguration för att kunna använda tjänsterna. Det krävs inte ens att användaren loggar in för att komma åt dem. För företaget betyder det minimal administration och obefintlig risk för tekniska problem. Det betyder också att lösningen lätt kan anpassas för fler användare eller ökad trafik.

Användandet av fax minskar, men många företag har fortfarande ett behov att kunna ta emot eller skicka fax. Oavsett hur stor faxtrafik ett företag har så kan en molntjänst förenkla, förbättra och effektivisera användningen. Med en molntjänst för fax kan alla anställda i företaget ha en egen fax i sin dator, och använda vanliga filformat som PDF eller Worddokument för att skicka fax.

I motsats till fax ökar mängden SMS skickade till eller från system kraftigt. Det används inom en lång rad områden som bland annat notifieringar, bekräftelser, larm, och effektiv kommunikation. En styrka med SMS är att meddelandet når mottagaren direkt och blir i de allra flesta fall läst omgående, vilket gör att SMS passar bra för meddelanden som behöver vara väl timade. Läs mer om de nya molntjänsterna Email SMS och Email Fax på www.lekab.com.

För frågor kring LEKABs erbjudande för fax och SMS kontakta: Pekka Ollila, VD LEKAB Communication Systems E-post: pekka.ollila@lekab.com Telefon: +358 40 716 4430