Moma Mobile

Moma Mobile växer så det knakar!

Nyhet   •   Aug 14, 2012 09:52 CEST

Vi välkomnar Amjad Sheikh till Moma Mobile.

MoMa – Masters of Mobile Arts med egenutvecklade plattformen CellMate är ledande leverantör av programvara för mobila webbplatser. CellMate är grundstommen i CellSeries vars lösningar inkluderar webbplatser presenterade i mobiltelefoner, SMS marknadsföring och meddelandetjänster, standard SMS kuponger, mobila kuponger, mobila positioneringslösningar, mobil-aktiverade online-webbplatser, mobilt innehåll, och API: er som tillåter en rad andra mobila tjänster.

Amjad är ansvarig för multimedia och rörligt innehåll och har lång erfarenhet inom sitt område.

Han har bl.a jobbat för Weblink och Clevermedia i Sverige, för flera bolag i USA samt jobbat som utbildare i design på Göteborgs Universitet.

Bland Amjads uppgifter finns bland annat att skapa video-tutorials samt en multimediabaserad certifieringsprocess för CellSeries, den mest kompletta lösningen för mobil marknadsföring, information samt försäljning.

Amjads första arbetsdag var den 6:e augusti och han jobbar på Moma´s Göteborgskontor.

OM MoMA – Masters of Mobile Arts

Med ett brett produktsortiment som börjar med CellMate Mobile Ability Platform  som löper genom nästan alla användningsområden; mobisite utvecklingsverktyg inklusive integrationer, positionering, medlemskort, biljetter, kuponger, CRM och bokning / M-handel och formulärhantering gör vi anspråk på att vara de ledande inom vårt område.

Våra kunder inom mobil marknadsföring är alltifrån kommuner, politiska partier, företag inom turism, resor, bara för att nämna några. Vi täcker både B2B & B2C-områdena.

Då vi finns i Göteborg och Stockholm är Sverige vår nuvarande huvudmarknad, och med kunder som Stena Line, Ramirent, Fordonsgas, Diggilooturnén, Friskis och Svettis mfl, samt kunder spridda över hela Europa samt mellanöstern får vi chansen att variera oss en aning – vi täcker 24 länder