Kroatiska Turistbyrån

Motovun - Den första rastplatsen för husbilar har öppnat

Nyhet   •   Nov 03, 2011 15:22 CET

Vid foten av den lilla staden Motovun i Istrien har den första rastplatsen för husbilar i Kroatien nyligen öppnat. Den har modern utrustning och 12 platser med komplett infrastruktur (el, vatten, satellit TV mm). Här finns även annan service som utsläpp av avloppsvatten, sanitära anläggningar med duschkabiner för män och kvinnor, särskilda toalettstolar med avtagbara galler och andra ting som gör campinglivet lite mer bekvämt.

Företaget som sköter rastplatsen är även ägare till hotell Kaštel i Motovuns centrum och där har gästerna särskilda privilegier. De kan till exempel använda bassängen gratis och får prisavdrag i hotellrestaurangen och wellnesscentret. Här finns möjligheter för olika fritidsaktiviteter och nästa år kommer även basförnödenheter och souvenirer att säljas på rastplatsen. Rastplatsen Motovun kommer att skilja sig från liknande rastplatser i Europa genom sin kvalitet och särskilda erbjudanden. Den har dessutom ett mycket attraktivt läge tack vare den vackra naturen och de tillgängliga faciliteterna.

Rastplatsen ligger på adress Rižanske skupštine 1 a, Motovun, GPS: N 45˚ 20’04,5”E 13˚ 49’ 30,7”.

Turistföreningen i Istra län | www.istra.hr

Turistföreningen i Kommunen Motovun | www.tz-motovun.hr