Viasat Sverige

MTG förlänger avtalet med Disney i Norden och Baltikum

Nyhet   •   Dec 04, 2013 10:30 CET

Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att man har förlängt sitt innehållsavtal med Disney Nordic gällande rättigheter för både förstavisnings- och äldre filmer för betal-TV i Sverige, Norge, Danmark och Finland. MTG har också förlängt distributionsavtalet för att sända Disney Channel, Disney Junior och Disney XD på Viasats satellitplattformar i Norden och Baltikum.

Urvalet av filmer kommer att inkludera exklusiva förstavisningar av nya hits som Marvels” Iron Man 3", ”Thor: The Dark World”, Disneys "Wreck-it-Ralph", Disney/Pixars "Brave", ”Monsters University” och exklusiva linjära sändningsrättigheter till en rad klassiska filmer som "Cabaret", "Evita" och "Runaway Bride". Filmerna kommer att sändas på MTGs sex tematiska Viasat Film premium betal-TV-kanaler i Norden, som finns tillgängliga på Viasats satellit-TV-plattform, samt på tredjeparts IPTV-och kabelnätverk.

MTGs internetbaserade betal-TV-tjänst Viaplay kommer att ha exklusiva rättigheter till förstavisningar av Disneyfilmer, och även rättigheter till äldre filmer över hela Norden. Viaplays abonnenter kan redan njuta av hela säsonger av prisbelönta serier, från ABC Studios on demand-tjänst, inklusive "Greys Anatomy och senaste succéserien "Once Upon a Time". ”Lost” och ”Criminal Minds” kommer att finnas tillgängliga under nästa år. Viaplay-abonnenter får tillgång till hundratals timmar av innehåll på internetanslutna enheter, inklusive persondatorer, smarttelefoner, surfplattor, smarta TV-apparater, set-top-boxar och spelkonsoler.