LabCenter Sverige AB

Nästa Second Wednesday - Wireless Lync Made Easy

Nyhet   •   Sep 24, 2014 10:47 CEST

Onsdagen den 8:e oktober är det dags för det tekniska kvällsseminariet Second Wednesday. Temat för kvällen är "Wireless Lync Made Easy"  med talare från Aruba Networks Lync-team.

Seminariet vänder sig till dig som jobbar med avancerad IT eller är intresserad av ny, avancerad teknik. Nästa tillfälle diskuterar vi följande:

"Aruba has the worlds first UC integrated WiFi Network solution that allows enterprises to confidently deploy Lync over the wireless LAN. In conjunction with Microsoft, Aruba co-developed the Lync SDN API to extend the Lync infrastructure into Aruba’s industry leading secure mobility platform.../

/...In this session we will take a deep dive into how this integration works and what it means for enterprises as they deploy Lync. Topics covered will include QOS in the air with WMM, SDN API configuration and scaling, WLAN security for Lync, and optimal RF configuration for Lync."

Talare? Lync WLAN-experter från Aruba Networks Lync-team, John W. Turner, General Manager för Lynclösningar och Ashutosh Dash, Senior TME, Solutions Engineering.

När? Onsdag 8:e oktober kl.17:30

Var? LabCenter, Oxtorgsgränd 2, Stockholm

Anmälan krävs då antalet platser är begränsade: 2Wokt2014.eventbrite.com

Varmt välkommen!

Anmäl dig till 2W på eventbrite.com

Vad är 2W - Second Wednesday?

2W - det oberoende mötesforumet med tekniska sessioner, föreläsningar och spännande diskussioner kring aktuella ämnen av IT-proffs för IT-proffs. Den andra onsdagen varje månad håller vi ”öppet hus” på LabCenter för våra tidigare labbdeltagare och andra intresserade IT-proffs.

Vi träffas kl. 17:30 och minglar över en bit mat innan vi fördjupar oss i någon spännande teknik under resten av kvällen. Visionen är att Second Wednesday ska vara ett öppet tekniskt mötesforum. Evenemanget är helt kostnadsfritt och du ges ett utmärkt tillfälle att nätverka med andra IT-proffs under en helkväll med varierande teman.