Rebuz Kidz

Nanook vann "Årets Barnmärke 2009"

Nyhet   •   Jan 26, 2010 04:06 CET

Bildtext: På bilden ser ni Camilla Pettersson och Maria Forsberg, grundare av Nanook of Sweden, numer på väg mot namnet Isbjörn och en internationalisering av klädmärket. (Källa: www.nanookofsweden.se)

Isbjörn of Sweden (tidigare Nanook of Sweden) vann kategorin ”Årets Barnmärke 2009” i sportbranschens mest prestigefyllda tävling GEAR OF THE YEAR, som hölls på SWESPORT mässan den 17-18/1

Juryns motivering:
”Heder åt de som tar barn på allvar. De som förstår att barn, kanske mer än några andra, ska ha bästa tänkbara material och funktion i sina plagg. Heder åt Isbjörn som verkligen tar barn på allvar och är Årets Barnmärke 2009.”

Rebuz Kidz har haft Nanook i sitt sortiment i ett år till våren och det har varit ett av våra absolut mest populära klädmärken. Nanook skalset är enormt användbara och kan användas året runt. De klarar snö, slask, regn m.m. Dessutom är kvaliteten hög och kläderna klarar mycket slitage.

Andra plagg som ni kan hitta på Rebuz Kidz från Nanook är Rib Sweater Hood, som man med fördel kombinerar med skalsetet eller använder som jacka när det blir lite varmare ute.

Har man en gång börjat använda Nanook så ser man fördelarna och har svårt att välja något annat. Vi har många kunder som återkommer och kompletterar eller köper fler set till syskon. Visserligen ligger priset högre än de flesta andra friluftsmärkena för barn, men de håller länge och man kan lita på att barnet mår bra och är torrt. Är du osäker på storlekarna så finner du en storleksguide på Rebuz Kidz som lotsar dig rätt.

Nanook har ett bra andrahandsvärde och vill man inte köpa nytt så brukar man kunna hitta secondhand på Tradera, Blocket eller Loppis.

Handlar man sitt skalset på Rebuz Kidz så har man inte långt kvar till första nivån i vårt Rebuz Club som ger våra medlemmar 10% under ett helt år fram över. Det kan därför bli en riktigt bra affär! Dessutom får alla som köper ett set hos Rebuz Kidz 300 kr i presentkort!

Läs gärna vårt nyhetsbrev från December 2008 med en intervju med Maria och Camilla