NCC AB

NCC är en av Nordens mest attraktiva arbetsgivare

Nyhet   •   Maj 26, 2014 11:29 CEST

I förra veckan presenterade Universum rankingen över Nordens mest attraktiva arbetsgivare. NCC placerade sig på plats 8 över de mest attraktiva arbetsgivarna bland de nordiska ingenjörsstudenterna.

När 33 000 studenter från de nordiska länderna får tycka till om sin framtida karriär drömmer de om balans mellan arbete och privatliv, att utmanas intellektuellt och att känna sig trygga och säkra i sitt arbete.

- Studenterna söker efter arbetsgivare som kan erbjuda trygghet samtidigt som de erbjuder sina medarbetare goda utvecklingsmöjligheter och ger dem chansen att pröva på nya saker, säger Claes Peyron, Sverigechef på Universum. Ser man på vilka arbetsgivare som studenterna drömmer om placerar sig revisionsbolaget EY högst på ekonomistudenternas lista, ingenjörsstudenterna vill helst jobba för teknikkonsulten Ramböll, medan IT-studenterna drömmer om att rekryteras av Google.

- Det är mycket glädjande att vi i år igen placerat oss på bland topp-tio! Det visar att vårt arbete med att nå och attrahera framtidens arbetskraft ger resultat, säger Ulrika Mehrotra som ansvarar för Employer Branding på NCC.

Den fullständiga rankingen hittar du på
www.universumglobal.com/ideal-employer-rankings/regional-results/nordics-most-attractive-employers-2014/.

Ulrika Mehrotra
Rekryteringsansvarig