Bartenders' Choice Awards

Nomineringen 2010 (påbörjad)

Nyhet   •   Okt 26, 2010 14:14 CEST

NOMINERING

Steg ett för jurymedlemmarna är att nominera tre kandidater inom varje kategori. Här har juryn fritt fram att nominera de barer, produkter, bartendrar etc. han/hon anser vara de bäst lämpade att vinna de olika kategorierna. Nominering sker via B.C.A.’s officiella hemsida med personlig inloggning för samtliga jurymedlemmarna. Nomineringarna sammanställs sedan och de fem kandidater som mottagit flest antal jurynomineringar inom varje kategori går vidare till steg två, omröstningen.

OMRÖSTNING

De fem kandidater, inom varje kategori, som har fått flest antal jurynomineringar kommer ingående presenteras, med bild och text, på B.C.A.’s officiella hemsida. Innan jurymedlemmarna fattar sitt slutgiltiga beslut finns här möjlighet att närmre utforska och bedöma de fem nominerade inom varje kategori. Jurymedlemmarna röstar sedan på den kandidat som de finner mest lämpad att vinna respektive kategori. Detta görs återigen på B.C.A.’s officiella hemsida med personlig inloggning.

PRISUTDELNING

Söndagen den 5:e december hålls BARTENDERS’ CHOICE AWARDS 2010, prisutdelningen där samtliga jurymedlemmar, sponsorer, samarbetspartners samt media samlas för en galamiddag där de prestigefyllda priserna kommer att delas ut.