APSIS International

Nordens ledande e-postaktör växlar upp med tydligare profil mot världen

Nyhet   •   Mar 12, 2012 14:00 CET

APSIS är företaget bakom verktyget som skapar effektiv och välkommen e-post. Sedan starten i Malmö 2001 har utvecklingen gått rakt uppåt. Idag är företaget etablerat i åtta länder och hjälper 6000 kunder i 50 länder runt om i världen. Nu tar man ett stort steg och vässar både profil och erbjudande för att expandera ytterligare.

Veckans Affärer utnämnde APSIS till Årets Superföretag 2011. Förstaplatsen avsåg tillväxt, vinst, avkastning, effektivitet, kapitalstruktur och finansiering.

I takt med att marknadsföringsbudgetar krympts och de digitala möjligheterna utvecklats, har fler upptäckt e-postmarknadsföring som en kostnadseffektiv kanal i den totala mediemixen. Och den fortsatta potentialen är enorm.

APSIS Newsletter Pro är redan Nordens mest använda verktyg för legitim e-postmarknadsföring. Allt ifrån små, lokala verksamheter till multinationella koncerner finns på kundlistan. För att möta efterfrågan har antalet medarbetare på APSIS fördubblats bara de senaste ett och ett halvt åren.

Dock har APSIS själva fört en ganska anonym tillvaro hittills. Detta tänker man ändra på. Samtidigt görs en strategisk förflyttning från teknikleverantör till kunskapsföretag. Första synliga tecknet blir en ny visuell identitet, utvecklad av kommunikationsbyrån Bysted i Malmö.

”Legitim e-post växer. Den bygger relationer och, inte minst viktigt idag, den driver försäljning. Intresset för våra lösningar växer. Därför växlar vi upp rejält nu och då behövs verkligen ett tydligare varumärke. Bland annat rekryterar vi till flera ledande positioner och går in i nya geografiska marknader. Senast öppnade kontor finns i Turkiet”, säger Anders Frankel, CEO och grundare av APSIS.

”Löftet till marknaden är ”Creating e-mail success”. Tekniken är självklart viktig, men vi erbjuder också mycket kunskap och inspiration som bidrar till att våra kunders kommunikation blir framgångsrik”, säger Wiveca von Seth Renée, International Marketing Manager på APSIS.

För mer information, kontakta:

Anders Frankel, APSIS CEO och grundare, tel. 070 571 25 88

Wiveca Renée von Seth, APSIS International Marketing Manager,