Kodexe

Nordisk Film/Egmont väljer Kodexe för integrationsbaserad e-handelsplattform

Nyhet   •   Apr 04, 2016 14:26 CEST

I dagarna efter påsk blev det klart att Nordisk Film/Egmont väljer Kodexe som lösningspartner när GoGift.com och Gavekortet.dk slås samman till en enda samfälld B2B/B2C e-handelsplattform med gemensam webbplats. I korthet består Kodexe’s uppdrag av utveckling av front-end baserat på framtagen design, samt integrationsarbete gentemot existerande API:er och betalningssystem.

Lösningen innebär en storsatsning på kundcentrerad funktionalitet, och kommer att präglas av långsiktighet, ett tydligt konverteringstänk och stor flexibilitet. Med hjälp av intelligent systemsamverkan och den senaste tekniken inom användargränsnitt och responsivitet så kommer den nya e-handelslösningen att erbjuda slutkunden en modern, lätthanterlig och stringent användar- och köpupplevelse.

Oskar Schultz, Director of Operations & IT GoGift.com, och Björn Hultqvist, Director of E-commerce GoGift.com, bekräftar att Kodexe valts på basis av vår breda digitala kompetens och specifika erfarenhet av e-handelslösningar, samt vårt kreativa affärstänk och starka fokus på mätbara resultat.

Hos Kodexe är vi självfallet oerhört glada och stolta över att ha fått Nordisk Film- och Egmont-gruppens förtroende, och med siktet fast inställt på lansering så pass tidigt som den 30 juni så drar utvecklingen igång redan idag. Tur att vi gillar snabba ryck och har god vana av att arbeta mot tighta deadlines i projekt där kunddirektiv kommer fortlöpande!