Mobility Motors Sweden AB

Nu är det helg!

Nyhet   •   Jan 27, 2017 15:33 CET

Visst är det härligt när helgen närmar sig! Denna helgen är dessutom den sista i januari och vårvärmen är ytterligare ett kliv närmare!

Vårvärmen ja. Det känns nästan som den har kommit redan. Faktum är att januari har varit rekordvarm och 2016 blev det varmaste året i mannaminne, enligt mätningar och statistik. En stor del av detta beror, enligt experter, på människans påverkan på klimatet. Vi människor är väldigt duktiga på att inte ta hand om miljön, men det finns saker vi kan göra för att vända utvecklingen.

Ett sätt är att köra elbil. Och vi på Mobility Motors tycker självklart att Nissan LEAF är den perfekta elbilen. 100 procent eldrift ger noll procent utsläpp av fossila bränslen och är därmed 100 procent bättre för miljön.

Kom in till oss i helgen och provkör Nissan LEAF. Det kan vara ditt första steg mot en fossilfri värld.

Läs mer: http://www.nissanbil.se/nyheter/freeeedaaaag/?utm_source=Mynewsdesk&utm_medium=Newslink&utm_content=LEAF