Spif Judo

Nu bär det av mot lag, veteran och u-sm i Judo

Nyhet   •   Dec 04, 2009 12:06 CET

Årets Svenska judohöjdpunkt äger rum i helgen.

Det är Lag SM i judo och Spif Judo ställer upp med två lag ett herr lag och ett damlag.Oavsett resultatet vet vi att det kommer bli en fantastisk tävling som kommer att innehålla all dramatik, spänning, glädje som ett idrottsevenemang ska göra.

Våra lag leds av firma Novais.
Spifs herrar coachas av Marcello Novais och assisterande coach Johan Nilsson. Damerna leds av Pernilla Novais.  Det är två starka lag som ställer upp i år. Dock är det några frågetecken så här i sista stund som måste rätas ut. Några i truppen har varit lite sjuka, men det är ingen fara på taket eftersom klubben har en sån bredd.

Att få vara med om ett lag SM är en fantastisk upplevelse, den gemenskap och solidaritet som under Lag SM uppvisas är magnifik. Så sitter ni hemma och inte vet vad ni ska göra på lördag, så har jag ett förslag. Sätt er i bilen och åk till Borlänge över dagen och titta på tävlingen. Det är det värt.

Vi stackare som är hemma får nervöst vänta på uppdateringen av resultaten på http://www.spifjudo.se/twitter/twitter.htm

Vi kommer i möjligaste mån uppdatera med rapportering från händelserna i Borlänge. Inte nog med Lag Sm, dagen efter är det U SM och veteran SM. Spif har i år två tävlanden. Det är Roine och Despina. Roine kommer att coacha Despina på hennes första U-SM. Nu håller vi tummarna stenhårt på lördag och söndag och ser fram emot en fin avslutning på judoåret.