Antrop

Nu blir Antrop vegetariskt!

Nyhet   •   Maj 05, 2014 15:58 CEST

Från april har designbyrån Antrop gjort valet att bara servera vegetarisk kost på alla möten, events och seminarier som hålls i företagets regi. Hållbarhet och miljö är sedan länge viktiga frågor för Antrop, som nu vill ta ännu ett steg för att minska företagets miljöpåverkan

Katarina Walter, VD på Antrop berättar mer om initiativet, som bara givit positiva reaktioner hos medarbetarna:

- Köttkonsumtionen har ökat kraftigt sedan 70-talet, och har en stor del i att driva på klimatförändringar. Det finns också en hälsoaspekt med i bilden. Därför har vi gjort valet att från och med nu bli helt vegetariska på interna och externa events. Meat free Monday har ju funnits ett tag, men vi ville ta det ett steg längre och det känns kul att vi alla på Antrop står bakom det här beslutet.

- Den här insatsen är bara liten del i arbetet för bättre hälsa och miljö, men nu hoppas vi att fler företag gör detsamma och väljer att skippa köttet helt.

Läs mer om Antrop här (engelska) eller kontakta Katarina Walter för mer information och frågor.