Butlr

Nu kan studenter tjänar pengar på sina intressen

Nyhet   •   Dec 02, 2013 08:24 CET

Nu kan studenter tjänar pengar på sina intressen

- Som student kan det vara svårt att få pengarna att räcka till. Nu kan du dock förvandla dina intressen och talanger till vinst tack vare person-till-person marknadsplatsen, Butlr.net

Samverkande konsumtion, collaborative consumption, har funnits i USA i flera år och där är det en växande trend. Samverkande konsumtion går ut på att privatpersoner delar, lånar ut eller på annat sätt hjälper varandra istället för att konsumera från ett företag. Nu har trenden nått Sverige på allvar!

För studenter med lite extra tid är detta ett perfekt sätt att dryga ut studiebidraget, säger Ozcar Stormer, Butlrs grundare och VD.

Har du körkort kan du t.ex. köra ett flyttlass mellan två lägenheter. Är du en duktig trollkarl? Varför inte trolla på ett barnkalas? Är du en fena på håruppsättningar kommer du säkert få mycket att göra. Detta är bara några exempel på hur Butlr kan hjälpa dig att öka din inkomst samtidigt som du blir din egen chef. På ett vanligt extrajobb kan du varken välja hur mycket eller när du ska jobba. På Butlr väljer du själv när, var och med vad du vill arbeta.

Att registrera sig är enkelt och gratis, både för privatpersoner och företag. Förutom möjligheten att sälja sina intressen och talanger kan man på den nya tjänsteförmedlingssajten även lägga upp en förfrågan och be om hjälp med t.ex. hundpassning.