Mjärdevi Science Park AB

Nummer 4-2011 av Mjärdevi Magasin ute nu

News   •   Dec 14, 2011 14:14 CET

Nu finns Mjärdevi Magasin 4-2011 i tidningsställen runt om i Mjärdevi Science Park. Tidningen har också skickats till alla företag i parken och till övriga som är intresserade av verksamheten i Mjärdevi Science Park runt om i Sverige.  Tidningens upplaga är 3 000 exemplar.

Den här gången handlar det mycket om det otroligt intressanta projektet LinköpingsBo2016 där Mjärdevi Science Park, Linköpings universitet och Universitetssjukhuset ska knytas samman med staden med hjälp av en helt ny stadsdel.

Vi får också reda på vad Coderetreat är. Lördagen den 12 november besökte nämligen amerikanen Corey Haines Mjärdevi med sitt mycket speciella koncept för att räna programmering på ett kul sätt.

I Restaurangguiden presenteras Mjärdevi Science Parks alla härliga lunchrestauranger, alla med lite olika intriktning. Det innebär att det finns ungefär 25 till 30 olika rätter att välja på varje dag, så risken att man inte ska kunna hitta något som faller en i smaken är ganska liten.

Till Mjärdevi Science Park hör också Linköpings Golfklubb. Hur många andra science parks kan ståta med en 18-håls golfbana på fem minuters promenadavstånd?

ST-Ericsson är ett av företagen i Mjärdevi Science Park. Och nej, de gör inte Ericsson mobiltelefoner. Däremot utvecklar de komponenter till mobiltelefoner av olika märken. Fler än fem miljarder mobiltelefoner har på något sätt använt sig av ST-Ericssons produkter och teknologier och mer än en miljard mobiltelefoner har byggts helt och hållet på en plattform från ST-Ericsson.

Vecka 45 anordnades just vecka 45 för andra året i rad. Mjärdevi Magasin har pratat med InnovationskontorEtts Göran Felldin om hur man kan sätta regionen på kartan med hjälp av entreprenörskap och innovation.

Mjärdevi Science Park AB utvecklar sitt program för nyföretagande till att omfatta 24 månader under namnet 0-24. Tidigare hette det Rivstart och omfattade de sex första månaderna, men nu förlängs det alltså till stöd och affärsrådgivning under en längre tid.

Varje år anordnar Linköpings universitet en Alumnidag, då före detta studenter kan komma tillbaka och möta både varandra och sitt gamla universitet under trevliga former. Våren 2012, närmare bestämt den 24 mars, kommer detta att ske i Mjärdevi Science Park då 16 företag kommer att delta med föreläsningar i fyra parallella spår. Dessutom blir det en hel del intressanta blickar in i framtiden.

Hämta ditt exemplar av Mjärdevi Magasin i tidningsställen vid restaurangerna i Mjärdevi Science Park eller klicka här för att ladda ner tidningen i pdf-format.

Klicka här om du vill läsa äldre nummer av Mjärdevi Magasin.

Mer information: EvaMarie Törnström, kommunikationsansvarig Mjärdevi Science Park AB, 0738-00 53 59