Prima Travel AB

Ny extrainsatt avgång till Cinque Terre, Italien

Nyhet   •   Jun 13, 2013 17:17 CEST

Cinque Terre är fem små byar, upptagna på Unescos världsarvslista, där tiden tycks ha stått still. En vild och vacker kuststräcka i norra Italien som lockar vandrare från när och fjärran.
 Årets resor är nästan helt fullbokade och därför har Prima Travel nu lagt till ytterligare en avgång, den 6 oktober, till programmet.

-  Vår klassiker har blivit en ännu bättre vandringsresa till i år. Nu du kan nu välja mellan kortare och längre alternativ varje dag, säger Johan Magnusson, VD Prima Travel.

Lederna går mellan blått hav och doftande, gröna kullar. Vandringen går mellan små pastellfärgade byar längs den den berömda Via dell’amore, Kärlekens väg, och passerar både vinodlingar och olivlundar mellan Riomaggiore och Monterosso. Under veckan ingår även besök i vackra Portofino och Portovenere.

Mer information och resfakta: www.primatravel.com/Vandring-i-Ligurien

Kontaktuppgifter:

Johan Magnusson
VD Prima Travel
Epost: johan.magnusson@primatravel.com
www.primatravel.com

Prima Travel är Sveriges ledande researrangör av vandringsresor och cykelresor. Företaget grundades 1981. VD är vandringsexperten Johan Magnusson. Prima Travel erbjuder ett flertal upplevelser till fots och till cykel över hela världen så som pilgrimsresor, ö-vandringar, båtcykling, mat & vin-resor och längdskidresor. www.primatravel.com