QleanAir Scandinavia AB

Ny generation renrum övervakas i realtid

Nyhet   •   Aug 21, 2015 14:11 CEST

En lösning nu och i framtiden

Thorlabs tillgodoser forskare och ingenjörer över hela världen med fotoniska verktyg och system. Bland deras kunder finns laboratorier, universitet, medicinska forskningsanläggningar, kommersiella laserföretag, militär, försvarsföretag, och fotoniktillverkare.

Den här typen av produkter kräver en ren och kontrollerad miljö.

Flexibilitet i storlek och finansiering

-Våra lösningar återspeglar ett nytt sätt att installera renrum, berättar Johan Ehn, affärsområdeschef Renrum på QleanAir Scandinavia. -Varje leverans är unik, anpassad efter kundens behov. Istället för att köpa renrum anpassade för en oviss framtid är det nu möjligt att hyra eller köpa enheter som passar för dagens produktion. Om det uppstår ett nytt behov, större såväl som mindre, kan rummet anpassas till det, på kort varsel.

Företaget har en uttalad strategi som innebär att det har för avsikt att i framtiden även växa inom flera geografiska marknader och segment. -Vår målsättning är att på en femårig horisont bli en av de stora spelarna inom området på de marknader vi är verksamma, avslutar Johan.

I mer än 20 år har QleanAir Scandinavia arbetat med att utveckla lösningar som gör det möjligt att arbeta, utan problem med dålig luft. Vi erbjuder nyckelfärdiga renrum, luftrenare till industri, offentlig verksamhet, lager och logistik, samt lösningar för skydd mot passiv rökning. QleanAirs patenterade luftreningslösningar finns i mer än 20 länder, har samtliga livstids funktionsgaranti samt är helt fria från jonisering, ozon och elektrostatfilter.