Föreningen Vård- och omsorgscollege

Ny radioserie från Vård- och omsorgscollege Ljusdal!

Nyhet   •   Dec 08, 2015 14:41 CET

Lokalt Vård- och omsorgscollege Ljusdal har tagit initiativet till att börja sända ett radioprogram som ska lyfta vård och omsorg med positiv anda! Programmet kommer bestå av intervjuer med brukare/vårdtagare, personal, utbildningsanordnare och arbetsgivare inom alla möjliga områden. Det blir 10 program med start vecka 3.

En radioserie i tio delar blir sannolikt den bredaste belysningen som gjorts av vård- och omsorgssektorn i Ljusdals kommun.Tanken med programserien är att synliggöra och beskriva rekryteringsbehovet inom branschen, men i huvudsak åskådliggöra alla aktörers upplevelser om hur vård och omsorg fungerar i praktiken.

Vi kommer länka till programmet på Vård- och omsorgscollege hemsida www.vo-college.se, så håll utkik!

Suzanne Bäckman, NärLjus och Ingrid Johansson, regional ordförande i VOC Gävleborg ser båda framemot radioserien där fyra arbetsgivare och två utbildningsanordnare samverkar.

Läs mer om detta genom att klicka här!