Axtech AB

Ny svensktillverkad GPS-tracker från redKnows visas på Båtmässan

Nyhet   •   Feb 03, 2017 09:22 CET

Axtech har lanserat en ny smart GPS-tracker, redKnows Plus, som kommer att visas på Båtmässan i Göteborg den 4-12 februari.

Axtech som utvecklat och sålt GPS-baserade produkter och tjänster i mer än 10 år har nu lanserat en tracker som är uppkopplad i realtid så att ägaren alltid har koll på var båten eller fordonet befinner sig.

GPS-trackerns status och aktuella position uppdateras automatiskt var 10:e minut och ägaren har koll på sin redKnows Plus via en app där man även larmar och av på sin enhet. I appen ser man bl.a. vilka larm som är aktiva, vilken spänning det externa batteriet har och om enheten är online.

RedKnows Plus fungerar som ett effektivt stöldskydd eftersom det skickar larm till upp till tre mobiler om det flyttas eller om vibrationslarmet triggas. Ägaren får även larm om spänningsnivå i batteri sjunker eller om batteri kopplas bort. Ett årsabonnemang på 540 kronor täcker alla driftskostnader för larmet inklusive GPRS- och SMS-trafik över hela Europa. RedKnows Plus säljs via återförsäljare och via redKnows webbutik.

Eftersom många försäkringsbolag ger självriskreducering och även rabatt på premien för båtägare som har en redKnows installerad återbetalar sig larmet snabbt.

Välkommen för en demonstration! Vi finns i SeaSeas monter: F01:54 & F04:53.

För mer information om redKnows produkter och tjänster, gå till www.redknows.se

Rek.pris för redKnows Plus är 2250 kr inkl moms med ett driftsabonnemang på 540 kr inkl moms per år.