Cloud Nine

Ny webbplats gör AISAB mer tillgängligt

Nyhet   •   Apr 29, 2013 13:48 CEST

I april 2013 lanserar AISAB en ny webbplats med målet att ge besökare en tydligare bild av företagets innehållsrika verksamhet och möjligheterna till ett arbete inom bolaget. Den nya webbplatsen, som tagits fram i nära samarbete med ledning och medarbetare på AISAB, är utvecklad av webbyrån Cloud Nine.

Ledande inom prehospital akutsjukvård
Det primära målet med den nya webbplatsen är att tydliggöra AISABs vision, verksamhet och kvalitetsarbete samt att göra det enklare för arbetssökande att se kvalifikationer och kompetenskrav för att söka lediga tjänster. Här finns också information om möjligheter till vidareutbildning och olika ansvarsområden inom AISAB.

Möten med AISABs viktigaste resurser
Medarbetarna, deras kompetens, delaktighet och olika personligheter, spelar en central roll inom AISAB. På den nya webbplatsen får besökare möta flera av medarbetarna och ta del av deras berättelser om sin bakgrund, sin roll inom AISAB, utmaningar och glädjeämnen i det dagliga arbetet. Här finns även information om AISABs stationer runt om i Stockholms län och de enheter som ingår i bolagets verksamhet.

Ökad tillgänglighet
Webbplatsen är utvecklad med Responsive design vilket innebär att den är anpassad för mobiler och surfplattor. Genom funktionen ”lägg till på hemskärmen” kan du lägga till en ikon för snabb åtkomst till hemsidan.

För att göra innehållet tillgängligt för en bred skara människor är webbplatsen tillgänglighetsanpassad enligt riktlinjer från W3 – Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0. Riktlinjerna innehåller ett stort antal rekommendationer för att göra webbinnehåll mer tillgängligt för människor med olika typer av funktionsnedsättningar.