Hoodboard

Ny webbtjänst sätter småföretagare på kartan

Nyhet   •   Feb 19, 2013 09:05 CET

Idag lanseras en ny webbtjänst som gör det ännu enklare att hitta frisörer, pizzerior, skomakare, klädbutiker, caféer och andra lokala företag direkt i din dator eller mobiltelefon. Hoodboard är en lokal sökmotor som vill synliggöra lokala småföretag och uppmuntra till mer hållbar shopping, både för miljön och för den lokala tillväxten.

Hoodboard erbjuder redan idag möjlighet att söka lokala radannonser med begagnade prylar och har över 35 000 användare per vecka. Nu lanseras även webbsajter till lokala företag i den lokala sökmotorn. Med den nya tjänsten kan du enkelt låta din dator eller mobiltelefon känna av var du befinner dig och få upp det du söker. Du får även information om hur långt avstånd det är från där du befinner dig och direktlänk till deras webbsajt för att få mer information.

-  Vi vill uppmuntra fler att handla lokalt och synliggöra lokala småföretag på ett nytt sätt. Därför satsar mycket på att tjänsten ska vara lättillgänglig och enkel att använda, säger Johan Franzén, produktchef och en av grundarna till Hoodboard.

Att använda tjänsten är helt gratis. Vill du som företagare säkra att din webbsajt syns kostar det 550 kr per år. Tjänsten fungerar både från mobilen och datorn.

Så funkar det:

1.  Gå in på Hoodboard.se och tillåt din dator eller mobiltelefon att känna av var du befinner dig eller skriv in den adress där du är.

2.  Skriv vad du letar efter ex. frisör

3.  I sökresultatet visas kontaktinformation till frisörer i ditt område samt en karta så att du lätt kan se hur nära det är och hur du tar dig dit. Du kan även klicka dig vidare till deras webbsajt för att se öppettider, telefonnummer och mer information.

Kontaktuppgifter:
Johan Franzén
Produktchef
Epost: johan.franzen@hoodboard.net

Om Hoodboard
Hoodboard är en lokal sökmotor som hjälper dig handla lokalt och miljövänligt i ditt närområde. Sök lokalt bland ca en miljon aktuella radannonser och över 250 000 lokala företag nära dig. Hoodboard finns även som app till iPhone. Företaget grundades 2008 och har 35 000 unika besökare per vecka på www.hoodboard.se