c.o.persson ur guld & silver

Ny webbutik med Tornedalssmycken

Nyhet   •   Feb 15, 2013 18:28 CET

Köp vår vackra kollektion av Tornedalssmycken online!

Samtliga smycken original designade av C.O.Persson i Haparanda med Tornedalsblomman som förebild för det hantverk som smeds för hand redan på 1800-talet och blev kända och starkt förknippade med företaget C.O.Persson.

C.O.Persson såg till att förvalta vidare och ursprungs märka det handsmidda och handgraverade silversmyckena och silverbesticken som nu lanseras online.

Smyckena finns idag att få i 925 silver och i 18K guld - rött eller vitt - med två olika bearbetade ytor - blank / matt satin borstad. Gravyren är en avbildning av den mycket sällsynta Finnmyrtenblomman som endast förekommer i Norrbotten längs torneälven. Utöver Tornedalssmycken finns även Finnmyrtenblomman på silverbesticken som i dagligt tal kallas för Tornedalssilver. Allt med ursprungsmärkning som talar om att det är original COPERSSON design.

Välkommen att handla online i vår nya webbutik med smycken av ädla metaller i original Tornedalssilverdesign från C.O.Persson.

www.tornedalssmycken.se