Mirror Accounting AB

Nya namn inom Mirror Accounting

Nyhet   •   Feb 01, 2010 16:00 CET

I januari stärktes Mirror Accountings ledningsgrupp med två nya personer, Jan Aage Røtnes, som är ansvarig för affärsområdet Advisory, och  Knut-Vidar Rognli, som är ansvarig för Nordic Sales.

Jan Aage Røtnes, Head of Advisory.
Kommer närmast från befattningen som Area Manager för Gartner, dvs ansvarig för Gartners försäljning och marknadsföring i Norge. Hans karriär omfattar befattningar inom IBM och Xerox och han har arbetat mycket internationellt. Dessutom har han över 20 års erfarenhet som företagsrådgivare. Jan Aage är även frilansjournalist och föredragshållare och har skrivit, samt hållit föredrag, om CRM och affärskulturer i många länder.

Jan Aage började hos Mirror Advisory den 11 januari. Den första månaden har han analyserat avdelningens status och tagit fram planer för den framtida utvecklingen.

Knut-Vidar Rognli, Chief Sales Officer.
Kommer närmast från befattningen som Sales Manager Norway. Civilekonom, idrottsman och skogsbonde från Telemark. Har arbetat med försäljning i 10 år, vilket omfattat allt från mötesbokning och fondförsäljning för DnB NOR till strategisk tjänsteförsäljning för stora internationella IT-företag.

Knut-Vidar har arbetat inom Mirror sedan oktober 2008. Han ser fram emot att vidareutveckla organisationens kommersiella mindset, dvs försäljningsmetodik och -taktik, samt vill driva initiativ för att Mirror ska lyckas som ett nordiskt tillväxtföretag.

Vi hälsar dem välkomna och ser fram emot deras bidrag för Mirrors fortsatta framgångar, säger CEO, Jon Steen.