B-Open Nordic AB

Nya varuprover tillgängliga av specialkaffe från Uganda

Nyhet   •   Feb 02, 2016 11:14 CET

KATUKA - BOPEN Uganda Ltd är ett nytt samarbetet mellan Katuka Development Trust i Uganda samt B-Open Nordic här i Sverige. Tillsammans har vi skapat KATUKA BOPEN och målet med detta nya bolag och partnerskap är att utveckla kaffemarknaden hos små producenter i Uganda till att fokusera än mer på ekologiskt och Fair Trade certifierat kaffe från Uganda som skall marknadsföras till kunder i Europa. Vi erbjuder endast organiskt odlat samt Fair Trade certifierat kaffe idag.

Vi söker kunder som kan importera kaffe i volym. Välkommen att höra av er om ni vill få varuprover. Vi har ett begränsat antal av varuprover hos oss i Stockholm av både Arabica och Robusta böner (råkaffe, sk tvättade böner) som vi kan erbjuda intresserade partners. Först till kvarn!Vårt nya gemensamma bolag i Uganda skall inte bara vara ett handelshus utan ett bolag som arbetar med produktionsutveckling och hållbarhetsfrågor för små producenter i Uganda. Vi skall bidra till att utveckla hela produktionskedjan av kaffe i Uganda. Vi har även planer på att etablera egna kaffebutiker i huvudstäder i Östafrika samt ett eget rosteri i Uganda för att bättre möta den regionala marknaden. Om ni är intresserad att arbeta med oss för att utveckla kaffemarknaden i Östafrika är ni välkommen att höra av er till oss i Stockholm.

Vi kommer åka ned till Uganda senare i månaden för att träffa fler kooperativ för detta projekt. Vi arbetar med att fler kooperativ i Uganda skall gå samman med oss för att vi skall kunna erbjuda större volymer av ekologiskt och certifierat kaffe samt att vi kan störa hela varuflödeskedjan av kaffee i Uganda och Östafrika.

Välkommen att kontakta oss för varuprover eller mer info via sales@bopen.se