LabCenter Sverige AB

Nya, vassa utbildningar inom IT-säkerhet

Nyhet   •   Feb 07, 2013 09:33 CET

Till våren har LabCenter sett över utbudet IT-säkerhetsutbildningar och lanserar en ny, intensiv tre-dagars-labb tillsammans med Hasain Alshakarti, en av världens främsta IT-säkerhetsexperter och Microsoft Most Valuable Professional inom Enterprice Security. Utbildningsmaterialet för befintliga säkerhetslabbar har även uppdaterats för att beröra den senaste säkerhetsproblematiken.

Mastering Windows 2012 Server - DirectAccessMastering IPv6 in the Windows platform och Securing a Network Environment, 2008 R2 Edition, har optimerats till en intensiv tre-dagars-labb, fullspäckad med nytt labbmaterial och går under namnet Mastering Windows Networking Remote Access.

De omåttligt populära labbarna Mastering Windows 2012 Server - PKI Certificate Services ADCS och Securing Windows Systems, har även de fått sig ett rejält aniktslyft med uppdaterat innehåll.

Se detaljer för respektive labb på:

Om LabCenter

LabCenter är en oberoende mötesplats för oss som arbetar professionellt med avancerad IT.

LabCenter är pusselbiten som för ihop experter, teknikleverantörer, svenska företag och organisationer på en neutral plats där IT-proffs och utvecklare får möjlighet att utvärdera och labba med den senaste tekniken.

Vi håller IT-utbildningar och kurser inom Säkerhet, Infrastruktur och Utveckling under ett unikt format där hands-on-labbande sätts i fokus. Vi umgås som i en community i verkligheten där vi utvecklas tillsammans och skapar morgondagens lösningar.

Vi har samlat sveriges utbildningselit under ett och samma tak, några av Sveriges främsta experter inom IT-säkerhet, IT-infrastruktur och Utveckling. Vilka möjligheter LabCenter innebär för din utveckling och hur du kan bli en del av och bidra till utvecklingen av LabCenter ska bli spännande att se!

IT-utbildningar och kurser i unikt labbformat för IT-proffs