Skyscanner

Nyårsafton 2010: Det bästa firandet runt om i världen

Nyhet   •   Okt 28, 2010 16:05 CEST

Skåla in tolvslaget i en av världens främsta nyårsfeststäder!

Nyårsafton närmar sig med stormsteg och planerna för hur och var man ska fira årets sista dag är i full gång. Varför inte lämna Sverige under nyårshelgen och besöka någon av dessa fantastiska städer, där miljoner människor kommer att samlas för att under festliga former skåla in 2011?

Flyg London

Storbritanniens största festande på nyårsafton sker i huvudstaden London och lockar miljontals människor från hela världen som vill fira in 2011. Nöjesutbudet den här kvällen är stort; en mängd fester arrangeras på olika pubar och klubbar runt om i stan, restaurangerna serverar speciella nyårsmenyer och en massa människor strömmar ut på gatorna för att ansluta sig till firandet. Höjdpunkten på kvällen är London Eyes fyrverkeri i världsklass, som på grund av dess höjd på 135 meter kan ses i hela London, även om de bästa utsiktspunkterna är längs Themsen eller från höjder som bland annat Hampstead Heath.

Flyg Paris

Den franska huvudstaden anses vara en av de mest färgstarka och spännande platserna att fira nyår på, med alla parisare som skålar in "Nouvelle Année" med champagne och papillottes - små chokladbitar som poppar upp som smällare när de öppnas. Res till Paris och bege dig till Champs-Elysées för att tillsammans med tusentals andra njuta av den fantastiska atmosfären och vackra utsikten över Eiffeltornet - som exploderar av ljus när klockan slår tolv.

Flyg New York

Times Square är platsen som gäller i The Big Apple om du vill uppleva den festliga trängseln med turister och inhemska och se det berömda "glidande klotet" (ball drop). Var beredd på en fantastisk atmosfär när nedräkningen börjar och att få nya vänner från hela världen. New York vid nyår kan vara kallt, så klä dig varmt!

Flyg Edinburgh

Den skotska huvudstadens Hogmanay-party är en av Storbritanniens största nyårshändelser. Med populära band som The Charlatans och Biffy Clyro, som uppträder på olika musikscener i Edinburgh, och imponerande fyrverkerier från stans högsta punkter; är chansen stor att natten blir större, bättre och mer minnesvärd än någonsin tidigare. Direkta flygresor till Edinburgh avgår från Stockholm och Göteborg, och flygplatsen ligger bara cirka 25 minuters bussresa från centrum, vilket gör det enkelt att ta sig in till stan.

Flyg Sydney

Missa inte det största partyt Down Under - på nyårsafton strömmar mer än 1,5 miljoner festprissar till Australiens största stad för att delta i firandet runt Sydney Harbour. Programpunkterna innehåller bland annat flygturer över hamnen, en "inhemsk rökceremoni", som är en hyllning till landets urinvånare, ett fantastiskt fyrverkeri med synkroniserad musik från populära barnfilmer och poplåtar, rader av upplysta båtar i en ljusparad i hamnen och den stora finalen - det fantastiska midnattsfyrverkeriet vid Sydney Harbour Bridge, som har gjort stan så populär bland nyårsfirande turister från hela världen.

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:
Kristin Andersson