BRP Sweden AB

Nyhet   •   Okt 23, 2012 14:18 CEST

NYHETER FÖR CAN-AM® ATV 2013 I SAMMANFATTNING

Nästa generations Outlander MAX 1000, 800R, 650, 500
Inspirerad av de prisbelönta och uppdaterade Outlander 1000- och 800R-modellerna har Can-Am® OutlanderTM MAX inför 2013 utrustats med den andra generationens chassi av typen Surrounding Spar Technology (SST G2) som ger oöverträffad komfort och bättre prestanda. Can-Am Outlander MAX kan fås med fyra olika slagvolymer, däribland ett riktigt kraftpaket med 976 cc Rotax® V-Twinmotor.

Nästa generations Outlander 650, 500
ATV-modellerna Outlander 650 och 500 är försedda med den andra generationens SST-chassi och har även fått andra viktiga uppgraderingar inför 2013. Modellerna har beprövad drivlina av högsta klass samt bättre framkomlighet och åkkomfort tack vare uppgraderingarna

Nästa generations Outlander 1000 X mr
Den nya Outlander 1000 X mr har fått en ansiktslyftning med X Package i färgställningen gult och svart. Fordonet är utrustat för att ta sig fram i extrem terräng och bygger på samma plattform som Outlander 1000 MAX. Den här maskinen är redo för riktigt leriga utmaningar: komplett med en större, uppflyttad kylare samt CVT-intag, CVT-utsläpp och motorluftintag som sitter högt upp på chassit, 30-tums Gorilla‡ Silverback-däck, ITP‡-fälgar, luftstyrd fjädring och en ny uppsättning analoga/digitala mätare.

Outlander och Outlander MAX med DPSTM
Outlander-modellerna i grundutförande finns nu med BRP:s innovativa DPS-system (Dynamic Power Steering). Det har tre lägen (MIN, MED, MAX) som ger föraren kontroll över hur mycket styrhjälp som behövs för terrängen eller efter eget tycke och smak. Systemet tillåter variabel styrhjälp i alla lägen och ger mer hjälp vid låga hastigheter och mindre vid höga hastigheter. Dessutom finns ett grundpaket utan DPS-enheten (endast Outlander 400 std).

Paket för Outlander XT-P / Outlander MAX XT-P
Outlander XT-P och Outlander MAX XT-P finns både en- och tvåsitsiga och har numera den nya generationens chassi som ger bättre komfort. 2013 års XT-P-modeller, med 976cc EFI-fed Rotax-motor för Outlander och 800R och 976cc EFI-fed Rotax-motorer för Outlander MAX, har samma uppdaterade uppsättning analoga/digitala mätare som kompletterar den coola looken. Förutom XT Package-uppgraderingarna har de även justerbara Fox‡ Podium Performance RC2 piggybackstötdämpare, 12-tums beadlockfälgar i aluminium och racinghandtag med vindavvisare. Även den svarta och gula färgställningen är exklusiv för dessa Can-Am ATV-modeller.

Färgtema för X Package
Den populära X Package-looken har uppdaterats inför 2013. Den nya färgställningen för X Package som finns på Renegade 1000 X xc i Sverige, har gula, svarta och vita inslag.

Nya färgställningar för utvalda modeller
- En nyhet för 2013 är den fräscha och snygga White Pearl-finishen på Can-Am Outlander MAX Limited.
- Den nya Can-Am Outlander X mr kan nu ståta med en reptålig NEXT G-1 Vista kamouflagefinish.

Can-Am, Ski-Doo, Rotax, Outlander, Renegade, D.E.S.S., DPS, REV, XT, X och BRP-logotypen är varumärken som tillhör Bombardier Recreational Products Inc. eller dess dotterbolag. Alla andra varumärken är respektive ägares egendom.

ANM: Observera att konfigurationer och utrustning kan variera från land till land. Notera även att här saknas information om nyheterna på våra tre skandinaviska traktormodeller (T3): Outlander T3 400, Outlander T3 MAX 500 DPS och Outlander T3 MAX 650 XT. För mer information, se www.can-am.se

Mer information:

Internationellt: