EVSE Evenemang AB

Nyheter från Evenemang.se vecka 43

Nyhet   •   Okt 27, 2012 19:41 CEST

I början av veckan fick alla hårdrockare ett glatt besked. Iron Maiden är nämligen bokade för ytterligare en konsert i Sverige. Biljetterna till konserten på Friends Arena i Stockholm sålde snabbt slut och nu kom nyheten att hårdrocksgiganterna ger en konsert i Malmö 10 juli. Biljetterna släpptes i fredags.
Den som är mer inne på synth hade också anledning att glädja sig i veckan. Ryktena har florerat en tid och nu är det bekräftat att Depeche Mode kommer till Peace & Love i sommar som en del av deras världsturné. Senare i veckan kom ytterligare artistsläpp från Borlängefestivalen, bland annat står det klart att Håkan Hellström kommer att spela.
Mello-fantasterna kastade sig säkerligen över chansen att få biljetter till Melodifestivalen 2013 som släpptes i veckan. Beskedet kom också om vilka som kommer att leda programmet. I år blir det Gina Dirawi och Danny Saucedo som ska lotsa oss genom deltävlingar, andra chansen och slutligen finalen.
Luciakonserter har vi gott om på Evenemang.se just nu. Dags att kanske se sig om och boka för att säkra en plats? Världens största luciakonsert ges på Friends arena med 1400 barn och ungdomar samt en liveorkester.
Miss Li är superhet med både nysläppt album, höstturné och medverkan i Så mycket bättre. Det populära TV-programmet där artister får tolka varandras låtar har säsongspremiär lördag 27 oktober. I första avsnittet står Pugh Rogefeldt i centrum, en rockräv som varit i musikbranschen sedan 60-talet.

Evenemang.se samarbetar med flera aktörer inom evenemang och biljettförsäljning i Sverige med målet att skapa Sveriges största heltäckande evenemangsguide, både lokalt och över hela Sverige.