EVSE Evenemang AB

Nyheter vecka 22 från Evenemang.se

Nyhet   •   Jun 02, 2013 20:39 CEST

Det riktigt känns att sommaren har kommit där flera sommarturnéer har dragit igång, till exempel Diggiloo.

Veckans första nyheter kom från singelaktuella Rebecca & Fiona som ger sig ut på festivalturné i Sverige i sommar. Även Agnes släpper ny singel och sticker ut på sommarturné. Glasvegas som skulle spela på SIestafestivalen ger två konserter, en i Malmö och en i Karlstad. Veckans tråkigaste nyhet var att Peace & Love gick i konkurs. Melissa Horn som är en av de mest populära liveartisterna i Sverige och som har turnerat flitigt de senaste åren, släpper ny skiva och ska ge sig ut på en höstturné. Ladies Night turné i höst har fått tre nya namn Tommy Nilsson, Andreas Lundstedt och Patrik Isaksson. Metallica ger sin enda spelning i Europa på Roskilde. En riktigt långkörare är sommarturné med Diggiloo och nu är den igång.

Evenemang.se samarbetar med flera aktörer inom evenemang och biljettförsäljning i Sverige med målet att skapa Sveriges största heltäckande evenemangsguide, både lokalt och över hela Sverige.