Olingo Consulting AB

Nyhetsbrev 2013-02-18

Nyhet   •   Feb 18, 2013 11:03 CET

Hej!

Hoppas att det nya året har börjat bra. För oss på Olingo har det varit en rivstart. Nya kunder, nya tjänster och som grädde på moset har vi etablerat ett nytt kontor i Göteborg. Äntligen!

Flera av våra kunder har insett hur viktigt det är med en tydlig kompetensstrategi och tillhörande plan för att säkerställa rätt kunskap i organisationen. På Informator-bloggen har vi publicerat en liten mini-kurs i ämnet. Den kanske kan väcka några tankar? Vi hoppas att du håller med om att informationen är intressant och att du tar del av debatten genom att kontakta oss eller kommentera inlägget!

Du missar väl inte våra populära ITIL Frukostseminarier i Stockholm och Göteborg? De är kostnadsfria och packade med matnyttig information.

Varma hälsningar,

Halvbjörnarna på Olingo

Inte bara IT - Nu hjälper vi även HR

De som är insatta i IT Service Management och ITIL vet att de allra flesta modeller och processer är generiska, dvs de funkar lika bra på HR-avdelningen som på IT. Även HR behöver ha tydliga tjänster, baserade på verksamhetens behov, och säkerställa att dessa levereras på ett effektivt sätt. Säg till oss om du känner till en HR-avdelning som behöver lite draghjälp. Belöning väntar den som kommer med fruktbara tips!

Kursnytt

Olingo inför startgaranti!
Olingo och Informator har infört startgaranti på utvalda schemalagda ITIL-kurser. Håll lite extra utkik på hemsidan och vårt kursschema efter öppna schemalagda kurser med startgaranti i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Heta kurser med startgaranti:

Service Design - 18;e februari (Stockholm)
MALC - 18;e mars (Stockholm) - Ta chansen att bli ITIL Expert

Nya kursen - ITIL och pm3
Vi har nu levererat kursen ITIL och pm3 i samverkan för första gången. Deltagarna var mycket nöjda och gav kursen 4.8 av 5 i betyg. Nästa öppna tillfälle är 21:a mars.

Olingo i Göteborg

Vi utvidgar reviret och etablerar kontor i Göteborg. Freddie Larsson, tidigare CIO på Xdin och med ett långt förflutet i ITSM-branschen, blir regionsansvarig.

Läsvärt

På Olingos hemsida kan du läsa mer om våra tjänster och ta del av andra nyheter och ämnen inom Service Management. Bloggen innehåller förutom nyheter även andra intressanta iakttagelser inom området. På hemsidan kan du även ladda ner våra "white papers" som på ett lättbegripligt sätt förklarar saker som kan vara bra att veta för den som arbetar med Service Management. Det senaste handlar om kopplingen mellan ITIL och andra ramverk som t.ex. Cobit, pm3 och ISO/IEC 20000.