Remington

Nyhetsbrev Remington

Nyhet   •   Dec 22, 2015 10:00 CET

Lucia och 4:e advent har nu passerat och framför oss ligger en förhoppningsvis solig och vintrig jul- och nyårsledighet.

År 2015 för Remington har varit mycket framgångsrikt och vi har kraftigt förstärkt våra marknadsandelar på den Svenska marknaden.

Under året har vi dessutom förstärkt vår organisation, Peter Sjöswärd med lång erfarenhet från hemelektronikbranschen är anställd som Sälj- & Marknaschef, Cecilia Foord med 10 års erfarenhet från butik och produktchefsansvar SDA är anställd som Trade Marketing Manager samt Jenny Franzén med flera års erfarenhet från hemelektronikbranschen är anställd som Sälj- & Marknadsassistent.

Nedan kan ni läsa om ett axplock av vad som hänt under 2015 för Remington:

Smartson:

Vi har under året gjort tester på ett antal produkter hos Smartson vilket gjort att vi stolt kan presentera fina betyg på några av årets nyheter.

Crowdscore är ett samlat betyg som visar hur många procent av testpiloterna som skulle rekommendera produkten till en vän, klicka på produkterna nedan för att se vad testpiloternas utvärderingar:

• Reveal FC1000 Ansiktsborste 96% Crowdscore
  • Recharge FC2000 Ansiktsborste 92% Crowdscore
  • Curl Revolution CI606 Locktång 73% Crowdscore
  • Indestructible HC5880 Hair clipper 95% Crowdscore
  • Indestructible MB4850 Beard trimmer 80% Crowdscore

Här kan du se en kort film om Remingtons produkter testade av Smartsons testpiloter.

Cash-back:

Inför jul, årets viktigaste period har vi på utvalda produkter valt att ge konsumenten en tidig julklapp i form av Cash-back där kunden får pengar tillbaka vid köp, på våra IPL hårborttagnings maskiner fick kunden hela 1000 kronor tillbaka vid köp.
Cashback-kampanjen har varit synlig i butik genom stickers på produkterna, på våra återförsäljares hemsidor samt i annonser på Prisjakt och Facebook.

Tävlingar i sociala medier:

Under hösten startade vi två kampanjer som varit synliga på Facebook och Prisjakt där kunden tävlade om produkter och antingen ett styrkepass med Magnus Samuelsson eller en Spa-helg.

Genom våra kampanjsidor Indestructible och Curl Revolution har tävlingarna genererat trafik till våra återförsäljare.

Produktlanseringar:

Under året har vi lanserat massor av innovativa och spännande produkter. Salon Collection är en av dem, en professionell hårvårdsserie bestående av platttång, hårfön och hårklippare som idag finns hos Lyko och Nikita Hair.

I samband med lanseringen gjorde vi ett event med Global Model Scouting (GMS) för att hitta ansiktet utåt för Salon Collection och där Alexandra Ulfson från Malmö utsågs som vinnare. Tillsammans med Alexandra skapades en how-to-video där hon använde produkterna.

Du har väl inte missat filmen där du kan se Alexandras förvandling?

Vi laddar nu inför nästa år med extra många spännande nyheter, både under våren och hösten 2016. Vår starka varumärkesambassadör, Magnus Samuelsson kommer under året förstärka våra produktlanseringar och kampanjer.

Mitt tips till dig är att hålla ögon och öron öppna för det kommer ske mycket intressanta händelser under år 2016!