Cajsa Warg

Nyhetsbrev vecka 34

Nyhet   •   Aug 30, 2012 14:06 CEST

Kära smakvänner

Sista veckan i Augusti bjuder på ömsom sol och ömsom regn - men på Cajsa lyser just nu små solar i form av körsbärstomater från Lilla Bjers på Gotland. Så sagolikt goda att man bara står och småler lite fånigt när man mumsar på dem. Måste vara en hel del lycopener i dem ;).

Finbesök Söder

Söder gästas fredag eftermiddag av härliga Maud från Warbro Kvarn som bjuder bl.a på vår kantarelldinkel och smakrika kunskaper och glädje kring dinkel, nakenhavre och en mjölnares vardag. Ca kl. 14-18

På lördag kommer Johan Stistrup, Ecoitalia, med ett stort lass av vår favoritolivolja Salvagno och läckra röror från Radici. Ca kl. 12-18

Finbesök Vasastan

Hit kommer Johan, Ecoitalia, redan på fredagen och bjuder på olivolja, röror, entusiasm och kunskap. Ca kl. 14-18

På lördag kommer David som genom sitt familjeföretag Bonasitis importerar alkoholfria måltidsdrycker såsom fantastisk nektar från Alain Milliat och smarrig läsk från Fentimans. Ca kl. 12-18

Fredagskasse

Veckans kasse har vi fyllt med ett ankbröst som du steker själv, trancherar och serverar med hjälp av våra goda anvisningar. Till det serverar du en puylinssallad med kronärtskocka, krondillscreme och en ärtskottssallad. Läs mer om vår Fredagskasse här.

Sköna, rara bönor

Bönskörden 2012 är ingen höjdare så pass på att njuta av nyskördade vaxbönor, brytbönor, bondbönor och de svartlila purpurbönorna. Vaxbönor är en klar favorit hoss oss. De blir t.ex. underbara nykokta och dressade med saft och skal från citron, finhackad rostad vitlök, olivolja, salt och grovhackad persilja - mums till det mesta!

Det här är Cajsa Warg

Vi är matbutikerna för och med matentustiaster - låt inte ordet entusiast skrämma Dig - vi är bara ovanligt glada i mat.

Vår mission är att synliggöra smakens värde i en branch där fokus ligger på pris och volym.

Vi finns för att Du ska tycka att mat är kul att handla, lätt att laga och god att äta - vardag som fest.

Vi är ingen delikatessbutik - men genom vår kärlek och omsorg om maten dukar vi våra butiker till en fest för ögat som annars bara delikatessbutiker gör.

Vi sätter smaken i första rummet. Därför smakar vi på allt som kommer i vår väg och för ett ständigt samtal kring smaken och maten.

Vi är i dagsläget  fem ägare som har runt 40 fantastiska medarbetare med det stora gemensamma att vi älskar mat och vill lyfta dess värde.

Vi är ingen ekologisk butik, men vi är omåttligt förtjusta i småskalig, ekologisk och lokal mat från producenter som värdesätter och har kunskap kring smaken och maten.

Välkommen till Cajsa Warg!