Hoodboard

Nyinflyttad? Gör din egen hoodanalys

Nyhet   •   Feb 19, 2013 05:58 CET

Nu lanseras en ny webbtjänst som gör det ännu enklare för den som är nyinflyttad att lära känna sitt nya kvarter - sitt hood. Hoodboard är en lokal sökmotor som hjälper dig att hitta frisörer, pizzerior, skomakare, klädbutiker, apotek, caféer och andra lokala företag direkt i din dator eller mobiltelefon. Att göra sin egen hoodanalys tar mindre än en minut och är helt gratis.

Så funkar det:

1.  Gå in på Hoodboard.se/hoodanalys och tillåt din mobil eller dator att känna av var du befinner dig eller skriv in den adress där du är.

2.  Du får upp en samlad bild över de tjänster och prylar du kan hitta direkt nära dig.

3.  I sökresultatet visas kontaktinformation till företag, webbsajter och radannonser med begagnade prylar i ditt område samt en karta så att du lätt kan se hur nära det är och hur du tar dig dit.

Hoodboard erbjuder även möjligheten att söka lokala radannonser med begagnade prylar i den lokala sökmotorn. Med den nya tjänsten kan du enkelt låta din dator eller mobiltelefon känna av var du befinner dig och få upp det du söker, avstånd till där du befinner dig och kontaktuppgifter eller direktlänk till deras webbsajt för att få mer information. Att använda tjänsten är helt gratis och fungerar både från mobilen och datorn.

-  När man är nyinflyttad kan det vara svårt att få en överblick på vilket utbud som finns i ens nya område. Nu kan du göra din egen hoodanalys och direkt få en samlad överblick i datorn eller mobilen, säger Johan Franzén, produktchef och en av grundarna till Hoodboard.

I vår hoodanalys har vi valt att göra ett urval av det vi tror att man som nyinflyttad kan behöva, testa även vår ordinarie sökfunktion på www.hoodboard.se för att få en samlad bild av alla webbsajter och radannonser i din stad.

För mer information: www.hoodboard.se/hoodanalys

Kontaktuppgifter:
Johan Franzén
Produktchef
Epost: johan.franzen@hoodboard.net

Om Hoodboard
Hoodboard är en lokal sökmotor som hjälper dig handla lokalt och miljövänligt i ditt närområde. Sök lokalt bland ca 1 miljon aktuella radannonser och 250 000 lokala företag nära dig. Hoodboard finns även som app till iPhone. Företaget grundades 2008 och har 35 000 unika besökare per vecka på www.hoodboard.se