Stilbyrån.se

Nyöppnad butik Stilbyrån.se saluför vintage för hon & han, samt inredning

Nyhet   •   Dec 08, 2011 09:13 CET

Nu har vi öppnat butiken stilbyrån.se

Äntligen! Det har varit en lång resa, först baserad på drömmar om en butik, sedan en lång startsträcka när vi väl hade bestämt oss och vågat ta steget ut... De senaste tre åren har vi arbetat för den här dagen. Ändå har resan just startat..

Du/Ni är med på vår sändlista som opinionsbildare, aktiv bloggare eller journalist inom antingen vintage, mode eller inredning.

Vi bakom Stilbyrån är systrar och är gemensamt ägare till företaget Stilbyrån Handelsbolaget som driver webbutiken Stilbyrån.se samt en sommarbutik i Dalsland Anno1900. Vi heter Thérese Johansson och Carina Jakobsson. Therése arbetar parallellt som ekonom och Carina har eget som inredare och hemstylist.

Stilbyrån.se saluför inredning och vintagekläder, antikt och bättre begagnat genom webbutiken Stilbyrån.se. En go´blandning av 1900-talsdesign, sekelskifte, industri, plåt, lantligt, byggnadsvård och funkis. Vi sätter vår egen prägel på butiken, genom annorlunda fotoinstallationer, samt utför också stylinguppdrag och säljer rekvisita.

Vi vurmar för återbruk och ser framförallt en stor utmaning i att locka ”outsiders” (alla de som säger: ”Aldrig att jag köper second hand”) till butiken. Vi har insett att det gäller att saluföra begagnat på ett presentabelt sätt, som känns fräscht och som tar fram det unika i varje ting. Kreativt foto är ett sätt att presentera varan, men texten är lika viktig och att vara uppriktigt ärlig med kvalitén och varubeskrivningarna. Varorna vi säljer är väl genomgångna; kontrollerade, mätta&vägda, tvättade och ev. lagade. En del varor åtgärdar vi i större omfattning, men bara då skicket är så dåligt att det annars vore obrukbart.

Vår genomgående drivkraft och gemensamma intresse är att leta fram udda föremål och som våra kunder vill ha. Det är något som vi systrar alltid har gjort, redan innan den här butiken skapades.

I övrigt är vi två rätt kreativa själar, med mycket tokiga ideér. Mycket av vår inspiration kommer från naturen och att vi ser det som är intressant och annorlunda i vardagen. Men det mesta kommer nog från oss själva i form av humor och fantasi.

Vi ser gärna att ni tittar in i vår butik och håller våra tummar för att ni finner den intressant. Vår förhoppning är ju att ni vill rekommendera stilbyrån.se till era läsare.

Carina och Therése