Imano AB

Nytt verksamhetsledningssystem för norska Allskog

Nyhet   •   Mar 05, 2012 21:04 CET

Imano har varit projektledare för utvecklingen av ett nytt verksamhetsledningssystem för skogsägarföreningen Allskog. Projektet har pågått sedan våren 2011 och Imano har, förutom projektledning, även ansvarat för design- och innehållsframtagning.

- Vi är oerhört nöjda med Imanos insats i projektet. Den strukturerade och professionella projektledningen har varit en stor framgångsfaktor, säger Magnus Mestvedt, projektbeställare på Allskog.

I projektet har en genomgripande processkartläggning genomförts som resulterat i en tydligare struktur och ett effektivare arbetssätt för Allskog. Verksamhetssystemet är integrerat med Allskogs intranät och bygger på Microsoft SharePoint och Visio 2010. Förutom processkartor har arbets- och rutinbeskrivningar, riktlinjer och arbetsverktyg samlats och gjorts lättillgängliga för alla anställda.

Projektet har genomförts tillsammans med Enable och Faveo.

Fakta Allskog
Skogsägarförening med 7600 medlemmar
Huvudkontor i Trondheim
75 anställda
VD Ole Hartvig Bakke
Läs mer om Allskog på www.allskog.no

Imano levererar smarta IT-lösningar för kunder inom skogsindustrin – en spännande och hållbar framtidsbransch. Vi är drygt 50 medarbetare i fyra städer och växer nu för tionde året i rad. Läs mer på www.imano.se.