Sturehof

Obarens Burgare är tillbaka och med den ett gäng starka Obaren spelningar

Nyhet   •   Aug 28, 2013 09:35 CEST

September är den månad då Stockholms klubbliv transformeras från öppna sommarnätter till klassiska klubbkvällar. En av institutionerna i Stockholms klubbliv är Obaren. Obarens burgare är tillbaka på fredagkvällarna från mitten av september och på musiksidan presenteras fem fantastiska konserter och en mängd klubbkvällar.

Konserter:
Tis. 3 sept: Sofi Bonde - Releasekalas
Ons. 4 sept: Spirit
Ons 11 sept:  Lars Bygdén
Ons. 18 sept: Örnsberg
Tis. 24 sept: Leppen

OBARENS kalendarium:
1a sep – DJ VIET-NAAM

3e sep - Konsert och releasekalas med SOFI BONDE

4e sep - Konsert med SPIRIT

4e sep – FILIP BERGs Southern Wednesdays. Skådespelaren, legenden, bartendern och den obotliga gubbrockromantikern spelar varannan onsdag. Perfekt onsdagshäng! 22-02

5e sep – FODY JOSTER. Deephouse, nu-disco. Dansmusik som skulle kunna passa som soundtrack til "När lammen tystnar". 22-02

6e sep – KLUBB LÄDER - KÄRLEK TILL MUSIKLÅTAR som dom beskriver sin blandning av disco, funk, house mm. Stans gladaste duo består av Mackan och Nils! 22-02

7e sep – La Petite Putain – Förutom att spela otroligt elegant klubbmusik så har dom en blogg också: http://radarmagazine.se/lapetiteputain/ Varannan lördag 22-02

8e sep - DJ VIET-NAAM En av sveriges mest kända Dj med en erfarenhet som turntabelist åt PETTER, MANGE SCHMIDT m.fl. Han har tillsammans med oss skapat Stockholm gemytligaste söndagsklubb, blandad musik! 22-02 varje söndag!

11e sep - Konsert med LARS BYGDÉN

11e sep – SIMON HULLBERG – alternativ country, gubbrock, The Boss! Filmmusik mm. Om sons of anarchy hade haft en egen klubb-DJ. 22-02

12e sep – KLUBBPREMIÄR – TROY DOUGLAS – Partymaskinen flyttar in på Obaren! Troy Douglas is a trio of dj´s and producers hailing from Stockholm, Sweden. Our sound can best be described as HOUSE with funky influences in the deep region. You can often find flirts with hip hop and soul in our music but don’t get us wrong, this is straight up dance floor music. HANDS UP, Troy Douglas is in the house!!! https://soundcloud.com/DjTroyDouglas Varannan torsdag 22-02

13e sep - FODY JOSTER. Deephouse, nu-disco. Dansmusik som skulle kunna passa som soundtrack til "När lammen tystnar". SPECIAL: VERY SECRET GUEST-DJ! 22-02

14e sep – NADJA CHATTI – Sveriges nya Housedrottning, som värmer åt ALLA stora internationella akter kommer förbi med ett set av lycka! https://soundcloud.com/tangonadja 22-02

15e sep - DJ VIET-NAAM En av sveriges mest kända Dj med en erfarenhet som turntabelist åt PETTER, MANGE SCHMIDT m.fl. Han har tillsammans med oss skapat Stockholm gemytligaste söndagsklubb, blandad musik! 22-02 varje söndag!

18e sep - Konsert med ÖRNSBERG

18e sep - FILIP BERGs Southern Wednesdays. Skådespelaren, legenden, bartendern och den obotliga gubbrockromantikern spelar varannan onsdag. Perfekt onsdagshäng! 22-02

19e sep – ALEXANDER ROSSO - (COCOTAXI) - Marimba, Soca, dancehall, rap, mashups. Tropiska Cocotaxis Alexander kommer och höjer luftfuktigheten med 200% på Obaren. https://soundcloud.com/cocotaxi 22-02

20e sep – BANGARANG – HIFI. Ska, rocksteady och annan boggie från UK eller Jamaica. I vanliga fall har dom succéklubben Oldies. https://www.facebook.com/bangaranghifi 22-02

21a sep - La Petite Putain – Förutom att spela otroligt elegant klubbmusik så har dom en blogg också: http://radarmagazine.se/lapetiteputain/ Varannan lördag 22-02

22a sep - DJ VIET-NAAM En av sveriges mest kända Dj med en erfarenhet som turntabelist åt PETTER, MANGE SCHMIDT m.fl. Han har tillsammans med oss skapat Stockholm gemytligaste söndagsklubb, blandad musik! 22-02 varje söndag!

24e sep - Konsert med LEPPEN

25e sep - EAST–AKI (DJ-AKI) - Finbesök från AKI som blandar allt från punk, disco, new wave, funk mm. Inga regler! 22-02

26e sep - TROY DOUGLAS – Partymaskinen flyttar in på Obaren! Troy Douglas is a trio of dj´s and producers hailing from Stockholm, Sweden. Our sound can best be described as HOUSE with funky influences in the deep region. You can often find flirts with hip hop and soul in our music but don’t get us wrong, this is straight up dance floor music. HANDS UP, Troy Douglas is in the house!!! https://soundcloud.com/DjTroyDouglas Varannan torsdag 22-02

27e sep – OBARENS BLOGG! Obaren har en egen blogg som tipsar om musik, film, serier, nonsens och konst. En gång i månaden träffas sällskapet och spelar musik helt enkelt. DJ-LORDENZO, Viet-naam, Leo Lyxxx, Olle Oljud, Louise Sundell, Troy Douglas är det som skriver på bloggen.

28e sep – LOCAL TALK. Ett av världens bästa skivbolag när det kommer till House mm. huserar på Obaren. https://soundcloud.com/localtalk

29e sep - DJ VIET-NAAM En av sveriges mest kända DJ med en erfarenhet som turntabelist åt PETTER, MANGE SCHMIDT m.fl. Han har tillsammans med oss skapat Stockholm gemytligaste söndagsklubb, blandad musik! 22-02 varje söndag!

För ytterligare information vänligen kontakta musikansvarig på Obaren, Lorenzo Guida, live@sturehof.com